Organisatie en processen
Wat maakt performance management tot een succes?
Berkel, drs. F. van | Ruijter, A. de
Finance & Control, 2006
Performance management is hot. Het bedrijfsleven is de afgelopen jaren actief bezig met ideeën en concepten om te komen tot resultaatgericht sturen. Balanced Scorecards, Organisatiecockpits of Management Dashboards, veel organisaties hebben ze, maar ze leiden niet automatisch tot succes. De sleutel voor succesvolle resultaatgerichte sturing ligt niet zozeer bij de missie en visie, de kritische succesfactoren (ksf ’s) of de kritische performance-indicatoren (kpi’s). Deze moeten goed zijn, maar dat lukt in de regel wel. Het daadwerkelijke probleem is de vertaling van informatie naar actie door het management, daar gaat het vaak mis. In dit artikel bespreken we de rol van de manager om te komen tot succesvol performance management. We benoemen drie doorslaggevende succesfactoren en reiken een aanpak aan om te komen tot een resultaatgerichte organisatie.
Deze auteur publiceerde ook
Berkel, drs. F. van | Tromp, drs. R. | 2005
Downloads: 369
Organisatie en processen
Berkel, drs. F. van | 2003
Downloads: 214
Informatiemanagement, Org...
Anderen downloaden ook deze publicaties
Schaufeli, W. | 2015
Downloads:
onderzoek
Vorstenbosch, J.M.G. | 2017
Downloads:
Het Veld
Kieft RA, drs. R.M. | 2018
Downloads: 8
Management control
Hau L. Lee | 2006
Downloads:
Leveranciersselectie en -...
Ploos van Amstel, jhr. prof. dr. W. | 2006
Downloads:
Ketenkwaliteit
Esmark, C. | Gligor, D. | 2016
Downloads:
analyse
Damme, E.E.C. van | 2016
Downloads: 3
onderzoek
Hassing RA, drs. A.J.A. | 2004
Downloads: 12.474
BIV/AO