Dit artikel is een introductie op de Finance & ControlPE cursus 'Ontwikkeling van de controllersfunctie'.
Het vakgebied van de controller is gedurende de afgelopen 30 jaar fors veranderd. Waar het vak vroeger vooral gekenmerkt werd door een stevige nadruk op accounting en administratieve organisatie, wordt de klantrelatie steeds meer gezien als bron van de toekomstige vitaliteit. Omdat de meeste ondernemingen ingeklemd zitten tussen de veeleisendheid van vermogensverschaffers en klanten, is het de taak van de controller om beide werelden aan elkaar te koppelen. In deze cursus wordt de zogenaamde 'customerkaart' uitgebreid besproken in termen van Customer Value Management, Klantwaarde, Klantwinstgevendheid en Klantretentie. In de cursus leert u onder andere de kern van het beroep van controller te omschrijven en het belang van de relatie met klanten voor de economische vitaliteit van de onderneming en voor de inrichting van het controlsysteem aan te geven.
Om deze cursus te volgen dient u in te loggen op Finance & ControlPE. Klik hier